انتخاب کفش تابستانه

انتخاب کفش تابستانه

 


اولین نکته این است به کفییت کفش دقت کنید به دنبال کفش های سبک و تخت نباشید زیرا این کفش های تخت به ستون فقرات شما ضربه وارد می کنند کفشی را انتخاب کنید که کف ان تخت نباشد و طوری هم نباشد که با چند قدم پیاده روی پاره شود
کفش های ورزشی و کتانی را در این فصل کنار بگذارید زیرا که دما پا های شما را باا می برد گر کفش رسمی دوست دارید از چنس های چرمی یا پارچه ای استفاده کنید.
کفشی سبک که با قابلیت ارتجاعی خوب و محکم باشد را انتخاب کنید
کفش‌هایی با کفی چرم مصنوعی و یا رویه‌ی پارچه‌یی می‌تواند انتخابی مناسب باشد. همچنین به این موضوع توجه کنید که باید کفش خود را با نیم تا یک شماره بزرگتر از سایز عادی خود انتخاب کنید تا ورم عادی پا در فصل تابستان و نیز ورم آن بعد از یک پیاده روی در گرما را تاب بیاورد.
صندل ها بیشتر شبیه به دمپایی می مانند و بهتر است از انتخاب آن ها پرهیز کنید. صندل هایی را انتخاب کنید که کاملا در پای شما قرار بگیرند و بندی برای پشت پا داشته باشند.
کفشی را انتخاب کنید که بخشی از رویه‌ی آن باز باشد و یا بند داشته باشد، هرچند که رویه‌ی کفشی که انتخاب می‌کنید، بسیار کم حجم و کوچک باشد اما باز هم جنس پارچه‌ی به کار رفته در آن اهمیت دارد. یک بند پلاستیکی که به پای شما می‌چسبد و یا رویه‌ی کوچکی که باعث می‌شود پای شما در همان نقطه مقدار بسیار زیادی عرق کند، نپوشید .
رنگ کفش را طوری انتخاب کنید که بتوانید با همه لباس های خود در تابستان ست کنید در تابستان لباس‌های سفید و یا بسیار کم رنگ بپوشید می‌توانید در انتخاب رنگ کفش خود آزادانه‌تر عمل کنید. اما اگر به یک طیف رنگ مانند آبی و یا سبز تمایل دارید، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای همراهی با انواع لباس‌ها بهره ببرید .
نباید ارتفاع پاشنه صندل شما از 4 سانتی متر بیشتر شود. کمترین فشار به پاها، ران ها و کمر وارد شود کفش های پاشنه بلند به میزان بسیار زیادی فشار بر پاشنه پا را افزایش می دهد که میزان آن تا هفت برابر حد معمول اندازه گیری شده است.